søndag 3. august 2008

Fremtidsplaner i grus.

I dag leter jeg forgjeves etter kameraet mitt. Så mye for de fremtidsplanene tenker jeg.

Jeg tar til takke med å begynne på "Spør støvet" av John Fante istedet. En bok jeg kjøpte for en god stund siden men enda ikke har lest. Jeg tenker det er på tide.

Samtidig har det kommet meldinger fra høyere makter om at jeg skal bytte rom. Med tanke på at min vante liv mellom dette husets vegger i stor grad er over er ikke dette meg mye i mot. Nå får jeg nye bokhyller, ny parkett og nye naboer. Det er i tillegg kortere vei til ytterdøra, kjøleskapet, klaveret og epletrærne. Jeg er glad.

Jeg skal heller ikke ha førstegangstjeneste i militæret. Vernepliktsverket er så elskverdige at de "Beklager det inntrufne". Det er tydeligvis ikke deres feil eller min feil, men snarere grunnet Stortinget som sier de vil ha avskaffet ordningen med 6 måneders førstegangstjeneste. Jeg sier "Takk for det" og erklærer meg fornøyd med at jeg slapp å måtte tenke for mye på det.

Fremtiden er i konstant endring. Både neste dag og kommende år. Fremtiden er aldri fastlagt tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar