fredag 24. februar 2012

Tilbake til skrivingen

Jeg tror jeg trenger å skrive igjen.


I det siste har jeg snakket med venner om bloggskriving. Venner har kommet seg på nettet og opprettet en blogg hvor en primært skriver om tanker, erfaringer og refleksjoner. De opplever å se kognitive prosesser og utvikling av ideer utfolde seg foran seg, og noen ganger også få kommentarer enten på selve bloggen eller utenom.
Det var også min opplevelse av å skrive blogg. Det var en god måte å reflektere på, om dype og nære ting, og om trivielle og fjerne ting. Det var lettere å skrive ordentlig når det var en risiko at andre kom til å lese det jeg skrev, og det var lettere å ha orden når jeg hadde det på nettet. Jeg har ofte skrevet logg, journal eller dagbok men da er det mye mer stivt i form og tone alt etter hvilken funksjon det har hatt. Det er også vanskelige å starte opp igjen og jeg endte ofte opp med å bare starte på nytt.

Så ja, jeg er tilbake på blogg og tilbake på Trestubbe ved Mjøsa. Det er jo litt rart, jeg er jo ikke på Mjøsa. Jeg sitter jo på en lesesal på det teologiske menighetsfakultet i Oslo. Det hadde jeg ikke forventet da jeg skrev forrige blogginnlegg. Det må jeg skrive mer om. Kanskje jeg finner ut at jeg fortsatt er ved Mjøsa?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar