torsdag 4. februar 2010

Mine likemenn

Personer og karakterer jeg har hørt jeg ligner på de siste fire årene:

Den opplagte (ikke fordi jeg synes jeg ligner, men fordi så mange andre tullinger gjør det):

Jeg kan i samme slengen fortelle at jeg har nylig fullført siste bok og er blitt overveldet. All min mistro til serien og universet fra tidligere er blitt rensket bort. En herlig avslutning på en bokserie jeg startet med for vel over ti år siden. Takk til Rowling!


Det er vel egentlig så mye mas rundt denne fyren at jeg føler jeg må skrive ned mer om emnet i fremtiden.



Den jeg ikke vet hvordan jeg skal tolke:


Begynner å bli en stund siden dette, men min søster Oddbjørg påpekte likhetstrekk med Eric Forman fra That '70s Show. Både personlighet og utseende teller med, men jeg tror det for det meste handlet om holdning og fakter. Men det går bra, Eric Forman har Star Wars-figurer. Det er kult nok.


Den nylige:

En god avslutning på en minneverdig dag var denne ytringen. Jeg lurer på om flokken mente før eller etter Pinocchio ble en levende gutt.

Jeg har lyst til å lese den opprinnelig boka av Carlo Collodi fra 1883. Disney-filmen er en av de nydeligste tegnefilmer jeg har sett.













Den kanskje litt nedslående:


Begynner å bli en stund siden en person dro dette fram, men jeg har få problemer med å fortelle en hysterisk og selvironisk fortelling om det hele til villige lyttere. Jeg forteller ikke til familie og altfor nære venner. Føler det skader trygge bånd.

Vent, hvorfor er Kermit mer nedslående enn Pinocchio? Jeg kan da i det minste se at jeg ligner på Kermit.



Andre påstander: Jim Carrey (sitat Sindre Øvstegård), Zazu (sitat Jon Magne Weum) og Chandler Bing (sitat Frans Sønsterud).

2 kommentarer:

  1. du glemte x antall mennesker jeg har sett på gaten her i Bergen. (jeg finner at det hele er litt forunderlig - hvordan du har en egen evne til å få folk til å minne om deg...)
    og av noe mer interessant karakter: du glemte en ung hugh laurie (søk på "a bit of fry and laurie" på youtube.

    SvarSlett
  2. wow! dette innlegget likar eg:)

    SvarSlett